Cercar en aquest blog

dimarts, 19 de febrer de 2008

La Generalitat crea el programa PROFIT per potenciar l'ús del català en el sector de la restauració


Segons informa elSingulardigital.cat el vicepresident de la Generalitat, Josep Lluís Carod-Rovira; el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet; i la consellera d'Acció Social i Ciutadania, Carme Capdevila, han presentat el Programa per a la Restauració Orientat a la Formació Integral dels Treballadors (PROFIT), amb la intenció de millorar la qualitat del servei de la restauració. El programa persegueix garantir un coneixement suficient del català per poder atendre els clients en aquesta llengua. Al llarg del 2008 es faran 200 cursos de vint hores arreu del territori català que beneficiaran a 2.500 professionals del sector.
El programa, que compta amb una inversió de 600.000 euros, també pretén potenciar la formació i el reciclatge dels professionals, i va orientat al personal sense formació específica en atenció al client i servei d'hosteleria i que alhora tingui pocs coneixements del català. Així, El 50% del curs es dedicarà a la qualitat del servei i a l'atenció al client i l'altre 50% a vocabulari i recursos lingüístics catalans.
Durant el mes de març es realitzaran deu proves pilot a Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Manresa, Tortosa, Sabadell, Lloret de Mar, Castelldefels i Caldes de Montbui, i a partir del mes de maig s'estendrà el programa a la resta del territori. Les classes podran tenir lloc a la mateixa empresa si un mínim de sis treballadors així ho sol•liciten.
L'objectiu del programa PROFIT és aconseguir que al final de la legislatura “un de cada dos cambrers i cambreres que hagin fet el curs i siguin d'origen immigrant hagin rebut la formació de català i de qualitat en el servei”, ha explicat Huguet, que ha afegit que el curs és “un entrant que motivarà els treballadors que ja han arrelat a Catalunya a aprofundir en el coneixement de la llengua i professional”. Carod-Rovira ha assegurat que l'èxit de la campanya “depèn sobretot dels clients, usuaris i consumidors” i els ha instat a “ajudar a la gent que ve de fora parlant-los en català”. Segons Carme Capdevila, el programa serveix per explicar als immigrants que el català “és una llengua que obre portes i dóna oportunitats”.

1 comentari:

JORDI ha dit...

Gran iniciativa. sí senyor!!